Hd resultat import

Hej
Vad gäller för importerad tik, från Ungern, röntgad med A-höfter där. Måste hon röntgas om i Sverige innan ev avel? för reg av valpkull i skk

Mvh Katarina

Kommentarer

  • Hej Katarina.

    Det beror lite på vilken ras det gäller. Om det är en ras som har krav på fri status måste avläsningen i Ungern vara gjord enligt FCI för att kunna användas när man registrerar valpar hos SKK. Att avläsningen är gjord enligt FCI ser man genom att det finns en FCI stämpel på röntgencertifikatet från Ungern.

    Om rasen bara har krav på känd status kan en avläsning som inte är gjord enligt FCI vara godkänd.

    För att kunna svara på din fråga mer exakt så kan du mejla din frågeställning och det ungerska röntgencertifikatet till vet@skk.se så hör handläggarna på den avdelningen av sig.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.