Handläggningstid lydnadsdiplom?

Hur lång tid tar det tills en ansökan om diplom/titel blir registrerad och godkänd?

Kommentarer

  • Hej Anna,

    Om samtliga av resultaten är tagna samma under 2017/2018 så kommer diplomtiteln per automatik ut på hunddata när alla resultat är registrerade.

    Om något resultat är taget innan 2017 så behöver ni skicka in en blankett för registrering av diplom.
    Ansökan om diplom

    Räkna med ca 7 dagars handläggningstid för närvarande

    Med vänliga hälsningar,
  • Har redan skickat in papper för ansökan (gäller resultat 2016) - men inte sett något ännu - var kan jag ringa för att höra om det kommit fram eller om nya papper behöver skickas?
  • Hej,

    Vi har inga ansökningar för lydnadsdiplom som ligger för handläggning så om titeln inte finns registrerad i hunddata så behöver vi skicka in blanketten igen till oss.
    Detta kan ni göra per mejl till reg@skk.se

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.