Fullt vaccinationsintyg

Hej!
Jag har en dvärgschnauzertik, som nu är 7 år gammal och som följer med mig överallt och som jag tävlar lite rallylydnad med.
Hennes veterinärintyg (det gröna som följer med stamtavlan) är redan fullt eftersom hon är HD-ED-röntgad, ögonlyst flera gånger och har gjort både MH och BPH. Hon är också vaccinerad många gånger eftersom hon och jag lever ett liv där hon löper väldigt stor risk att bli smittad med framför allt kennelhosta.
Eftersom hon bara är 7 år gammal kommer hon ju förhoppningsvis att leva några år till och därmed vaccineras fler gånger, men nästa gång har inte veterinären någonstans att intyga vaccinationen för det finns inga tomma rutor kvar på intygssidan.
Går det att få ett kompletterande veterinärintyg utan att man behöver ansöka om en komplett dublettstamtavla? Jag har ju alla papper på henne. Det är bara att veterinärintyget inte rymmer fler intyganden. Eller ska veterinären utfärda ett löst vaccinationsintyg som jag får lägga tillsammans med stamtavlan? Kommer det i så fall att komplicera vaccinationskontrollerna vid tävling då hundens fullständiga registreringsuppgifter inte finns på intyget utan bara hennes namn och ID-nummer?

Kommentarer

  • Hej Bodil,
    det ska inte innebära några problem och få ett vaccinationskort hos veterinären, du kan be dom skriva registreringsnumret annars går man på chipnumret.

    Vi kan skicka ett tomt vaccinationspapper som hör till stamtavlan om du vill men då får du skriva dit hundens uppgifter själv. Höra av dig då till reg@skk.se

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.