Hur fungerar det med hundnamn i stamtavlan?

Har inget kennelnamn men ska snart registrera en valpkull så dem får stamtavla, men förstår inte riktigt hur det funkar med namngivning? man får ha max 14 tecken men inte mer än 1 namn. Kan man då ha två olika namn med bindestreck emellan eller hur funkar det? Tex om jag skulle döpa en valp till Alice kan man då ha Sunshine-Alice? eller får jag bara ha antingen bara Alice eller bara Sunshine?

Kommentarer

  • Hej,
    ja det stämmer, vill du ha två namn så blir det bindestreck och det får max vara 14 tecken.

    Vänliga hälsningar
  • Hej, kan man använda två bindestreck? Tex My-Lovely-Sue eller kan man skriva Mylovelysue
    Jenni
  • Hej Jenni,

    Tack för din fråga.

    Har man inte kennelnamn får namnet vara max 14 tecken. Vill man då ha tex två namn blir det alltid bindestreck, vill man ha tre namn går det också bra men med bindestreck och inte mer än 14 tecken.

    Har man kennelnamn får det högst vara 35 tecken sammanlagt.

    Har du fler frågor och funderingar inför din registrering, hör gärna av dig till vår registreringsavdelning, e-post: reg@skk.se tel: 08-795 33 11.

    Ha en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar
    Åsa Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.