Fodervärd

Hej vi har en tik ute på foder, enligt de nya reglerna får vi inte ta en kull på henne eftersom hennes föräldrar saknar hjärtintyg. Då måste vi vänta till tiken fyller 5 år
Men jag har läst att om vi inte tagit en kull på henne när hon fyller 5år så tillfaller hon fodervärden. Stämmer det ? Eller är det också ändrat i reglerna

Kommentarer

  • Hej Camilla

    Cavalier king charles spaniel har alltid haft ett undantag (dispens) när det gäller fodervärdsavtalet. För dessa tikar gäller att äganderättsövergången senast inträder dagen då tiken fyller sju. Detta är numera även utskrivet på de nya fodervärdsavtalen som lanserades i juni 2016. Om din fodervärd protesterar då det står fem år på fodervärdsavtalet får du be denne kontakta SKK och få bekräftat den allmänna dispensen.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.