Fel ägare står på stamtavlan (nyregistrerad importerad hund), hur byta?

Hej! Har köpt en hund som är importerad och har stamtavla (fci export + nya svenska skk regnr står där) men det står fortfarande säljarens namn (importören) på det pappret. Jag vill ju att stamtavla ska ha mitt namn på. Hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Sofia,
    på våra svenska registreringsbevis står aldrig ägarens namn , det är bara på de hundar som exporteras utomlands och får en exportstamtavla där ägarens namn står. Tyvärr kan du inte ändra namnet på stamtavlan till ditt namn.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.