Är ett Serestohalsband verksamt mot fästingar?

Är ett Serestohalsband verksamt mot fästingar och det viktigaste, ger det några biverkningar för min valp på 13 veckor?
Mvh Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,
    Vilket fästingpreparat som är mest effektivt och om hunden får eventuella biverkningar är högst individuellt. Ett preparat som fungerar på en individ kan vara helt verkningslöst på en annan. Enligt FASS vet så är Seresto indikerat för att motverka fästingangrepp och det finns i två olika styrkor. För hund under 8 kg och över 8 kg.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.