Får man ställa ut en ev dräktig tik?

Finns något hinder att ställa ut en parad ej bekräftat dräktig tik?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.

    Här nedan är ett urklipp från vårt regelverk på vad som gäller för att ställa ut en eventuell dräktig tik:

    Dräktig tik och valptik
    Dräktig tik får inte delta i utställning, prov, tävling eller beskrivning 30 dagar före valpning, beräknat från 63 dagar efter första parningen, och får inte heller delta förrän 75 dagar efter valpning, oavsett resultatet av valpningen. Vid beräkning av dagar är dag ett (1) första dagen efter parning/valpning.
    Vid mentalbeskrivning (BPH, MH) eller mentaltest (MT) får inte parad tik delta vid någon tidpunkt efter det att parning skett. Se vidare i respektive regelverk.

    Ha en fin dag!
    Vänligen

    Svenska Kennelklubben
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.