Ersättning vid parning

Hur mycket ersättning ska ägaren till hanen ha vid parning?

Kommentarer

  • Hej Ola,

    Tack för din fråga.

    Vi har ingen rekommenderad ersättning utan det är helt upp till er vad ni kommer överens om. Det kan variera vad det gäller för ras och meritering etc.

    Ett förslag är att du pratar med din uppfödare eller att du kontaktar rasklubben för din ras och pratar med deras avelsråd vad som är brukligt för just din ras.

    Jag föreslår också att ni skriver parningsavtal så det inte blir några missförstånd gällande ersättning. Parningsavtal hittar du här.

    Vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.