År BPH bara för svenskregistrerade hundar?

Jeg lurer på om BPH kun er for svenskregistrerte hunder, eller kan også hunder fra andre land delta. Er medlem av SKK selv om jeg bor i Norge.

Kommentarer

  • Hej Britt!
    Roligt att du vill gå BPH med din hund! Du kan delta med din hund förutsatt att hundens uppgifter finns införda i SKKs databas. Har hunden tidigare deltagit i officiellt prov/tävling/utställning i Sverige är uppgifterna redan införda. Om inte måste du skicka en kopia på hundens registreringsbevistill SKKs registreringsavdelning så hjälper dom dig att föra in uppgifterna i databasen. Sedan är det bara att anmäla till BPH.

    Om en utländsk hund delägs av en person boende i Sverige, måste dock hunden vara omregistrerad i SKK.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.