Vad gör jag vid dubbelparning?

Jag har en Pomeranian som jag parat med två hanar, hon är parad med en dags mellanrum. Parningsdagarna är 18/12, 20/12 och 22/12.
Jag har skrivit till avelskommittén, vad gör jag nu?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Vad bra att du informerat vår avelskommitté, det är dom du behöver ta kontakt med senast 7 dagar efter sista parningstillfället.

    När kullen sedan är född och har chipmärkts så behöver du DNA testa kullen för att veta vilken valp som har vilken pappa. När du fått svaret på testet skickar du in registreringsansökan samt DNA provs resultatet till oss.

    Läs mer om dubbelparning här.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.