Avel

Hej! Om två renrasiga Fransk bulldoggar som har stamtavla i skk men ej varit utställda, får valpar, blir dom valparna blandras då? Alltså får de ej stamtavla? Tacksam för hjälp!
Mvh Ida

Kommentarer

  • Hej,

    Om båda föräldrarna har stamtavla och är registrerade i Svenska Kennelklubben eller likvärdig klubb i annat land så kan registrering av valpkull göras.
    Om hanhunden inte har någon merit så behöver testikelintyg bifogas tillsammans med registreringsansökan om hanhunden inte tidigare används i avel.

    Om hundarna är renrasiga eller registrerade beror alltså ingenting på om dom deltagit på utställning eller inte.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.