Har man rätt till assistanshund om man har Asperger's Syndrom?

Hej. Hur är det med assistanshundar/servicehundar för Asperger's (en typ av autism) i Sverige? Har man rätt till att skaffa en assistanshund/servicehund om man har Asperger's? Behöver hunden i fråga speciell träning, eller krävs det bara ett test för att se om den är lämplig nog? Är blandrashundar tillåtna som assistanshundar/servicehundar?

Kommentarer

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.