Arvode till kassör

Är det årsmötet som beslutar om ev. arvode till kassör i lokal kennelklubb, eller kan beslutet tas på ett vanligt styrelsemöte?

Kommentarer

  • Hej,

    Förutsatt att det inte finns något tidigare årsmötesbeslut i frågan så är det styrelsen som beslutar om ersättning till kassören. För att styrelsen ska kunna ta ett sådant beslut måste det finnas ekonomiskt utrymme i den av årsmötet beslutade rambudgeten.
    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.