Årsmöteshandlingar

Hej!
Är det riktigt att rasklubben inte låter medlemmarna ta del av årsmöteshandlingar förrän vid årsmötet? Tidigare år har dessa alltid lagts ut i god tid före mötet på rasklubbens hemsida. Men så har inte gjorts i år.

Kommentarer

  • Hej,

    Tidpunkten då årsmöteshandlingarna ska vara klara framgår av föreningens stadgar, finns ingen särskild tid angiven gäller att årsmöteshandlingarna som senast ska finnas att ta del av vid årsmötet. Det finns alltså inga hinder för styrelsen att publicera dessa i förväg på hemsida eller liknande.

    Kommer man som medlem till ett årsmöte och får årsmöteshandlingarna för första gången bör man begära ajournering av mötet så att mötesdeltagarna får möjlighet att hå igenom handlingarna före mötet.
    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.