Är Papillontik med sporre på bakben olämplig till avel även om hon förövrigt är fin?

Min papillonvalp har sporrar på bakbenen. Kan hon ändå användas i avel ifall hon för övrigt
är fin? Hoppas att jag här kan ställa denna fråga till Avel och hälsa.
 Det var väl någon därifrån som svarade på frågor här. Hur kommer jag i kontakt med dem anbars?

Kommentarer

  • Hej Ingrid.

    De som är bäst lämpade att svara på din fråga är rasklubbens avelsansvariga. De är väl insatt i sin ras och hur man ska tänka kring avel och exteriör.

    • Gå in på Papillonringen
    • Klicka på Avel och Hälsa i menyn till vänster
    • Klicka sen på Avelsrådgivning. Där finner du mer information och kontaktuppgifter.
    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.