Är jag medlem i SKK?

Tänker göra doftprov i Nosework med min hund. I reglerna står det att jag ska vara medlem hos SKK. Undrar därför om jag är det? Jag betalar till Labradorklubben och är även medlem i Burlövs Brukshundsklubb

Kommentarer

  • Hej Malin, det ska räcka med dessa medlemskap då! 😀

  • Hej! Har funderingar på att göra en BPH. Till det behövs att vi är med i SKK. Hittar inte om vi är det och de andra i familjen är osäkra också ( ja jag vet att det är pinsamt!. I alla fall så är hunden försäkrad i Agria. Är det ett måste att vara medlem hos er för att teckna försäkring? I så fall är vi ju medlemmar.Om vi nu ska bli medlemmar, finns det någon underavdelning som är inriktade på vår ras, Berna Sennen?Med vänlig hälsning, Ingela Lindholm Davidsson
  • Hej Ingela!
    För att dubbelkolla om du har medlemskap i SKK länsklubb bör du t.ex. få hem tidningen Hundsport och betalat 395 kr per år eller kontakta oss så kan vi se vad som finns registrerat på dig.
    Det är inget måste att vara medlem för att teckna försäkringen från Agria men är du medlem får du 10% rabatt på din försäkring.
    För att delta i BPH räcker det att ni är medlemmar i en klubb inom SKK organisationen. Du kan kika mer här på vilka klubbar som finns för just er hundras: Medlemsguiden

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.