Är det okej att slänga hundbajspåsar i en ”vanlig sopcontainer”?

Är det okej att slänga hundbajspåsar i en ”vanlig sopcontainer”? Jag fick precis ett klagomål på att jag kastade en hundbajspåse i en grön sopcontainer innehållandes restavfall. Vad säger lagen om att kasta sina hundbajspåsar? Enligt min bostadsrättsföreningen står det enbart att man är skyldig till att plocka upp.

Kommentarer

  • Hej Anna

    Tack för din fråga!

    Den är den kommunala ordningsstadgan som reglerar kravet om att plocka upp efter sin hund.
    Jag rekommendera att du vänder dig till kommunen och efterfrågar deras eventuella regler.

    Generellt finns inga regler att bajspåsar inte får kastas i en vanlig sopcontainer eller soptunna.

    Bästa hälsningar,

    Stephanie Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.