Är det möjligt att ha hund utan bil?

Hej! Jag och min familj har funderat på att skaffa en hund men har dock ett problem, vi har ingen bil och därför inget sätt att transportera hunden snabbt på. Jag undrar om det finns något sätt att ändå att ha hund utan en bil, ifall ni har några tips eller svar skulle det vara väldigt hjälpsamt då jag verkligen vill ha en hund. Tack!

Kommentarer

  • Hej Astrid,

    Självklart kan du ha hund utan att ha bil, det ska inte behöva hindra er från att skaffa hund!

    Hund får du ha med i det flesta kommunala färdmedel samt i taxi om du säger till när du bokar den.
    Är det en mindre hund kan man ha den i en transportväska när man reser vilket är väldigt smidigt.

    Trevlig sommar!

    Vänliga hälsningar

    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.