Antal registrerade valpar i SKK

Hej!Shetland sheepdog blir allt populärare i hela världen. Jag vet att det inte går att räkna exakt hur många hundar av denna ras finns i Sverige eftersom att SKK avregistrerar inte hundar, därför vill jag veta hur många valpar registrerades under senaste tre åren. Med vänliga hälsningarViktoria

Kommentarer

  • Hej Viktoria!

    Du hittar antal registrerade valpar under Press på vår hemsida skk.se.

    Vill du ha närmare information om var i Sverige det bor mest av en speciell ras hittar du det på DjurID.se - Svenska Kennelklubbens ägarregister, där hittar du statistik av olika slag som du kanske finner intressant.

    Avregistrerar hundar gör vi som du säger inte däremot lägger vi en markering på de hundar som är ägaranmälda och som anmäls avliden, det sker inte via någon automatik.
    Anmäla avliden hund gör man enklast i ​formuläret​​​ för avliden hund.

    Hälsningar

    Helena Marknadschef
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.