Ansvar för vidaresåld valp

När Jag säljer en valp har jag ansvar för dolda fel i 3 år men vad händer när valpköparen bestämmer sig för att sälja valpen vidare, har jag fortsatt ansvar för den eller går ansvaret över till den nya säljaren son nu sålt den vidare?

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Ditt ansvar kvarstår gentemot din köpare hela ansvarstiden. Din köpare ansvarar gentemot sin köpare men det finns en regressrätt där, dvs rör det sig om ett dolt fel som din köpare ansvarar för kan denne vända sig till dig i sin tur och utkräva ansvar. Du ansvarar däremot inte gentemot den nya köparen utan bara gentemot din köpare.

    Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen åter.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.