Kan man anmäla en svensk utställningschampion i öppenklass?

Hej
Kan en utställningschampion som är över två år anmälas i öppen klassen.
Tack för hjälpen med ert svar

Kommentarer

  • Hej Katarina!

    Ja, du kan välja att anmäla en hund som är svensk utställningschampion i öppenklass om du vill.
  • Hej,

    Tänkte anmäla min championtik (SEUCH) i öppenklassen eftersom jag kommer att ställa min andra championtik i championklassen på en internationell utställning. Jag vill bara få bekräftat att detta är okej. Jag får inte fram alternativet specialtecken S, som spärrar henne från att tävla om certet. Kan jag bara säga till ringsekreterarna att hon redan är svensk champion?

    Tacksam för svar!
  • Hej,

    ja, det är bara du säger till ringsekretareren att din hund inte får ta emot cert om det blir aktuellt.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.