Anlagsprov med svenskägd utlandsregistrerad hund?

Vi har glömt att skicka in registrerings ansökan på vår norska import och hon är nu anmäld för anlagsprov viltspår. Finns det något hinder för att låta henne gå anlagsprovet på hennes norska registreringsnummer? Anlagsprovet är redan nu i helgen!

Kommentarer

  • Hej,

    Er hund måste ha erhållit ett svenskt registreringsnummer innan ni kan tävla/ställa ut hunden här i Sverige. Så ni kan inte gå ett anlagsprov med hundens norska nummer.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.