Var kan jag hitta Veterinärintyg ang. utdragen tand och utställning?

Min hund har fått en tand utdragen vad behöver jag för intyg som styrker detta på utställning? Jag har fått ett veterinärintyg men folk som ställer ut mycket säger att detta är fel intyg, måste vara någon blankett ifrån er som ska fyllas i tror blanketten heter F14.

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga.

    Här nedan ser du vad som står i våra Utställnings- och championatregler gällande när veterinärintyg åberopas:

    När veterinärintyg åberopas för en hund ska detta vara utfärdat på av SKK godkänd blankett (se exempelvis F145 Sveriges Veterinärförbund eller motsvarande).

    Uppgifter som ska finnas med för att intyget ska accepteras är: ras, registrerat namn, registreringsnummer, IDnummer, beskrivning av skada, om den är förvärvad, vad ingreppet avser, åtgärd, anledning till åtgärd och om kroppsdel avlägsnats kommentera dess utseende. Intyg i original ska alltid medtas vid utställning.

    Vidimerad kopia räknas som original.

    Arrangör äger rätt att kopiera veterinärintyg.

    Ha en fin dag!
    Vänligen

    Svenska Kennelklubben
  • Tack för svar. Hur får jag tag i denna blankett F145  och finns den på Engelska?

    mvh.Lizette
  • Hej!

    Tack för ditt svar.

    Den ska veterinären tillhandahålla, om din veterinär inte har den blanketten så beställs den hos Veterinärförbundet. Blanketten finns inte på engelska.

    Ha en fin dag!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.