Ang dolda fel

Hej. Vår valp är nu 6 månader och har haft problem med en av sina mjölktänder som vi fick ta bort förra veckan hos veterinären . Det har också gjort att ena tanden nere går upp i gommen, har inte tanden flyttat på sig inom 3 veckor måste vi ta beslut om tandskena eller att ta bort tanden . Jag läste en text från er angående just mjölktänder och att uppfödaren ska stå för dessa kostnader. Kan ni hjälpa mig ? / Maja

Kommentarer

  • Hej Maja

    SKK erbjuder juridisk rådgivning till sina medlemmar. Vi hjälper inte till att driva in eventuella skulder mellan medlemmar. Tänder kan vara dolt fel. De är dolt fel om hunden levererats med valptänder och får problem när den byter till permanenta tänder. Enbart tänder som måste åtgärdas pga att de skadar gom eller annan tand avses. Dubbel tandrad som inte påverkar hunden räknas inte som dolt fel. Ett dolt fel ska reklameras till uppfödaren som har en rätt att avhjälpa felet då det inte är akut.

    Agneta Juridiska
  • Inget försäkringsbolag anser att tänder är ett dolt fel enligt deras villkor

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.