Är American bully en godkänd ras?

Hejsan

Har en fråga angående american bully. Har läst på vissa sidor att den är godkänd som ras enligt er på skk men samtidigt ser jag inget om det på er sida. Är american bully godkänd eller inte? Kan man registrerar den hos er?

Kan ni inte skapa en sida där ni kan skriva ner vilka som är godkända enligt er?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    American Bully är inte en erkänd ras och går inte att registrera i Svenska Kennelklubben.

    Du finner vilka raser som är godkända på Svenska Kennelklubbens hemsida.

    Vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.