Vatten i Wind Pump

Hej,

På senare tid har det börjar leta sig vatten ner i pumpen som blåser bubblor. Detta resulterar i att jordfelsbrytaren löser ut. Efter att ha monterat ut pumpen och låtit den torka så fungerar den igen efter montering. Dock händer detta upprepade gånger så det är enklare att koppla ur pumpen från kontrollboxen och inte använda den. Min fråga är därför hur det kan komma sig att det kommer ner vatten i pumpen? Borde det inte finnas någon backventil? Om det finns en backventil, kan den i så fall vara trasig? Går det i så fall att byta backventilen

Jag har ett Earl spabad från 2016.

MvH Johan
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Det kan vara skräp i backventilen och det är svårt att byta denna själv.
    Fyll i en serviceanmälan så lägger vi ut ärendet till en tekniker som kan hjälpa dig med detta.

    Ha en fin dag!
    Annelie