Värdet på fritt brom

Har spabad Denver. Efter vattenbyte får vi inte upp värdet för fritt brom. Alla andra värden är ok. In clear visar salthalt i grön zon.. har ökat underhållsvärdet men utan resultat. Kört spa chock två ggr då gick värdet upp något men efter någon dag utan bad ingen reaktion på stickan igen. Det började efter vattenbytet
Liselotte

Kommentarer

  • Hej Liselotte,

    Det är viktigt att PH-värdet och Alkanitet ligger på rätt nivå. Prova att öka underhållsvärdet för att få igång tillverkning av brom. Underhållsvärdet kan ökas upp till 50 under en tid men man måste ha koll och sedan sänka tills värdet kommer på rätt nivå.
    Länk: Uppstartsguide för samtliga modeller

    Ha en fin dag!
    Annelie