Underhållsvärde

Har spa badet Tor med bromit. Vad ska underhållsvärdet ligga på? I boken står det 13-15 men när jag ställer in det kommer det en varning på att det ej bör vara mer än 2. Vad är det som gäller? MVH Kristina Wik
Kristina Wik

Kommentarer

  • Hej,

    När man startar upp ett nytt spabad behöver man göra en större höjning. När man sedan får utslag på stickan och ska ställa in rätt nivå rekommenderas mindre steg.
    Idealiskt brom-värde: 2,0 – 3,0 mg/l (ppm)
    Underhållsvärdet beror på vattnets kvalité men vanligt är ett värde mellan 13-16.

    Lycka till!
    Annelie