Tömma spabad

Pga. skenande elpriser funderar vi på att tömma vårt spabad på vatten i vinter. Kan man göra det eller tar spabadet skada då? Om det inte går att tömma hur kan man göra det så energisnålt som möjligt?
Sanna

Kommentarer

  • Hej Sanna,

    Vi rekommenderar inte att man tömmer spabadet under vintern då det finns risk att det fryser sönder. Man kan sänka temperaturen om man inte har tänkt att använda spabadet. Det är då viktigt att man fortsätter att kontrollera att alla värden på vattnet ligger på rätt nivå.

    Ha en fin dag!
    Annelie