Termometern visar fel temperatur i badet

Hej! Vi har en Forsen spa bad som vi haft i ett år. Nu har det blivit något strul med termometern då det visar att det är 40 grader men det är endast 32 (när vi mätt med annan temp). Så det är för kallt för att bada men vi kan inte justera på något sätt. Kan ni hjälpa oss felsöka och lösa problemet?
Vi har nyligen bytt vatten om det kan hjälpa? Det är köpt på svenska pool och spa i Kungens Kurva.

Mvh Elin Larsson

Elin Larsson