Supersparenergiläge

Jag äger ett Denverbad, kan bara sänka det till 26,5 grader. Nu resa bort och dyr energi.
Hört om supersparenergiläge. Hur gör man?
Badet är från 2016.
Mvh Claes
Claes

Kommentarer

  • Hej Claes,

    I manualen kan du se vilka olika lägen som finns och hur man ändrar.
    Länk: Manual

    Ha en fin dag!
    Annelie
  • Hej!
    Har ett spanad ,Earl, kan sänka temp lägst till 15 grader. Finns det ngt annat läge som sänker ännu mer ?Hittar inte i manualen..,
    Mvh
    Hedvig
  • Hej Hedvig,

    Har man Gecko system i sitt spabad är lägsta temperaturen 15 grader.
    Annelie
  • Hej!
    Vi köpte ett spabad i våras, Floden!
    Vi har saltrengöring.
    Någon sa att saltet endast fungerar om det är över en viss temperatur i badet. Men jag hittar inget om det varken i manualen eller när jag googlar.
    Vet du något om det?! Eller är det ok om vi sänker till 20 grader då det är som kallast (dyrast)
    Mvh Emma
    Emma
  • Hej Emma,

    Saltrening fungerar bäst om vattentemperaturen är över 30 grader men man kan sänka lägre. Troligen behöver man höja underhållsvärdet när man sänker graderna. Fortsätt att kontrollera dina vattenvärden även om du inte har badtemperatur.
    Annelie
  • Hej
    Vi har ett Earl vad är den lägsta tempen vi kan ställa ner badet på. Framgår inte av vår manual.
    Thomas
  • Hej Thomas,

    Om spabadet har ett Balboa system är lägsta temperaturen 26 grader.
    Om spabadet har ett Gecko system är lägsta temperaturen 15 grader.
    På displayen ser man loggan om man är osäker på vilket system man har.
    Annelie
  • Tack för svar.
    Går det att uppgradera (byta ut) styrsystemet till Gecko ?
    Thomas
  • Hej Thomas,

    Att byta styrsystem i spabadet blir kostsamt då man får byta samtliga enheter så det är inget man tjänar på.
    Annelie
  • Hej! Vår bromhalt i vårt Floden har fungerat bra till för några veckor sedan. Nu har vi inte kunnat bada på flera veckor då jag inte får ner bromet. Jag sänker nästan varje dag, nu är det 3 i underhållsvärde och fortfarande är stickan jättelila. Vågar ju knappt sänka mer.
    Hur kan det komma sig? Vad kan jag göra?
    Emma
  • Hej Emma,

    Om du inte badar så förbrukas inte något brom. Töm ut 10-15 cm vatten och fyll på med nytt så sjunker bromnivån.
    Annelie
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.