Spabad Abisko

Hej! Jag undrar precis som alla andra vilken temperatur i bortaläget man kan sätta för att dra minimalt med el men utan att stänga av det. Förutsätter att det är läget som drar minst el.Förstås blir det inget bad i detta läge.

Mvh Andreas
Andreas

Kommentarer

  • Hej Andreas,

    Spabadet kan sänkas till 15 grader om man inte har tänkt att använda det under vintern. Det är viktigt att man fortsätter att kontrollera alla värden på vattnet även vid låg temperatur.

    Ha en bra dag!
    Annelie
  • Hej! Tack för svar. I manualen står där att i bortaläget sjunker temperaturen med 6 grader. Om man vill ha den på 15, ska jag då sätta den 21 grader och sedan sänker bortaläget den 6 grader. Eller ska jag välja bortaläget och sedan ställa in 15 grader.

    Bara så det blir rätt?
    Andreas
  • Hej Andreas,

    Borta: I detta läge är spabadet alltid inställt på ekonomiläget. Den inställda temperaturen kommer att sjunka med 6°C.
    Annelie