Skum i vattnet är pumparna är på

Vårat bad har börjat skumma när vi kör jet pumparna. Vi är alltid ny duschade och inga andra produkter på oss.
Vi har salt rengöring i baden och det har fungerat kanon sedan i höstsas.
Det är först på senare tiden det har börjad skumma.
Alla värden på stickan är bra förutom brom värden.
Är det mer salt vi skadliga i?
Per Fogelström

Kommentarer

  • Hej Per,

    Skummet kan ha och göra med att det är dåligt bromvärde i vattnet.
    För att höja upp bromvärdet så skulle underhållsnivån behöva höjas.
    Vad visar indikatorn på panelen när du mäter saltet? Är den på grönt eller över så har du tillräckligt med salt i och behöver inte fylla på.
    Testa att höja underhållsnivån och vänta någon dag för att sedan göra ett nytt test. Du får prova dig fram lite. Till en början kan du höja ganska mycket så att brominatorn får en liten skjuts. Sen kanske du får sänka den lite efter ett tag igen. Men som sagt prova dig fram lite. Skulle detta inte hjälpa så kan du göra en serviceanmälan på vår hemsida så kanske eftermarknad kan hjälpa dig.
    SERVICE & SUPPORT - Svenska Bad

    Lycka till!
    Mvh Anna
    Anna