Ozonator Nordpool Abisko

Hej!
Jag undrar om ozonatorn är igång när man använder badet (dvs när jetsen är igång, belysning tänd). Har läst att det inte är så bra att den är igång när man badar. Tänkte bara höra vad som gäller era bad och då i synnerhet Abisko från 2021.
Andreas

Kommentarer

  • Hej Andreas,

    Ozonatorn går bara under filtreringstiderna.

    Ha en fin dag!
    Annelie
  • Hej! Då blir följdfrågan. Är filtreringen igång under tiden som man aktivt badar i ett standardläge exempelvis? Eller badet filtrerar när det inte används?
    Andreas
  • Hej Andreas,

    Badet filtrerar inte medans du aktivt badar och har igång pumpar. Filtrering sker när badet inte används.
    Annelie
  • Okej vad bra. Så den känner av när locket är av då eller bara belysningen är tänd? Dvs utan att ha tryckt igång jetsen? Ibland badar man utan att använda jetsen nämligen.
    Andreas
  • Hej Andreas,

    Om filtrering är inställd när du badar och du inte har aktiverat styrpanelen så går ozonet igång. På sidan 15 i manualen finns mer information om hur man ändrar filtreringstider.
    Annelie