Nordpool Sarek "sleep mode"

Hejsan,

Mitt Spabad i kan i "Standard" och "Eco" - mode ställas ned till 26 grader som lägst. I "Sleep" mode bör man kunna ställa ned ytterligare 10 grader enligt manualen, även om det är något kryptiskt förklarat ("..heats to within 10 C of set temperature..."). Men jag Kan inte få det att gå under 26 grader. Badet har ett Balboa GS510DZ styrsystem. Jag vill få ned det till 16 grader, går det? För övrigt vill jag gärna ha några schablonvärden för hur mycket mindre ström spabadet drar vid 39 grader jämfört med 26 och 16, tack.

mvh:

/Gustav
Gustav Nilsson

Kommentarer

  • Hej Gustav,

    Det går inte att komma längre ner när det är en Balboa GS box.
    Det går bara att sänka till 26 grader.

    Mvh Anna
    Anna