Nedstängning

Hej
Jag funderar på att tömma och stänga av mitt spa under vinter , pga elpriserna. Är det något jag skall tänka på ? Kan det ta skada av att det står tomt under vintern ?

Eva

Kommentarer

  • Hej Eva,

    Vi rekommenderar inte att man stänger av spabadet under vintern då det finns risk att det fryser sönder. Det är svårt att tömma ur allt vatten i rör och pumpar (ej självtömmande).
    Om man har ett Gecko system i spabadet så kan man under ”Vattenvård” ändra till ”Ekonomisparläge” och sänka temperaturen till 15 grader. Det är viktigt att man fortsätter att kontrollera alla vattenvärden även om man inte använder spabadet.
    Om man ändå väljer att tömma och stänga av spabadet så täcks inte ev. skador av garantin.
    Annelie