Låg bromhalt i SPA badet

Hej,
När jag mäter vattenkvaliteten i mitt SPA bad (Denver) med "sticka" så är alla värden bra förutom brom. Stickan är helt vit när det gäller detta. Dock så ligger bromkoncentrationen mitt i det gröna på SPA badets indikator. Tilläggas ska att det är ett år sedan jag bytte vatten och det är dags att göra det till den kommande helgen.

Min fråga är vad ovan kan bero på och vad jag ska göra åt det?
Patrik Hansson

Kommentarer

  • Hej Patrik,

    Prova att höja underhållsvärdet. Höj upp det rejält så att bromtillverkningen kommer igång ordentligt. Sen får du testa dig fram vart det ska ligga.

    Mvh Anna
    Anna
  • Hur mycket är rejält?
    Patrik Hansson
  • Vad ligger det på nu?
    Anna
  • Vi har alltid haft det på 15, men höjde det först till 17 igår och sedan 19
    Patrik Hansson
  • Hej,

    Höj upp till 25 ett par dagar och testa igen. Sen när du fått upp bromet så får du testa dig fram vad det ska ligga på.

    Mvh Anna
    Anna