Kontrollpanel layout och in-clear inställningar på Floden

Hej!

Jag har två frågor om generellt användande som jag hoppas ni kan reda ut.

Kontrollpanelens layout är rätt förvillande gällande placeringen för pump 3. Det finns 3 knappar på vänster sida om panelen som är ikoner i form av pumpar/cirkulering. De knappar med siffror 1 och 2 styr pumparna 1 och 2 men för att aktivera pump 3 så är det inte pumpknappen för siffra 3 vilket borde vara mest logiskt.
Är detta man kan göra något åt? Det känns som ett misstag i användarvänlighet..?

Den andra frågan rör in-clear.. När badet kom så var underhållsnivån inställd på 5 och boost nivån inställd på 3. Enligt manualen är rekommenderade värden 14-16 på underhåll och 3-5 på boost. Jag ändrade till 4 på boost och 15 på underhåll, men när jag ska spara det nya underhållsvärdet så får jag varningsmeddelandet: "VARNING Det är INTE rekommenderat att ändra stegen på underhållsnivån till högre än 2. Är du säker?"
Jag förstår inte alls detta meddelande..? Jag har ändrat till 15 iaf, men ni får gärna förklara vad detta innebär.

Tack, ser fram emot svar!

Hälsningar
Lars

Kommentarer

  • Hej Lars,

    Denna kontrollpanel används på flera modeller av våra spabad.
    Svenska PRO Floden har två jetpumpar och de ligger på knapp 1 och 2.
    Silent Stream pumpen startas på knapp 6. Denna inställning går inte att ändra.

    När man startar upp spabad med In-clear behöver man oftast göra större steg uppåt för att få igång tillverkningen av brom. När man sedan ska ställa in rätt nivå bör man ändra i mindre steg.

    Ha en fin dag!
    Annelie