Kontroll av salthalten in.clear

Salthalten stiger hela tiden. Byter jag ut vatten enligt instruktionerna så hamnar värdet på ok inom det gröna fältet. När jag kollar nästa dag är salthalten återigen för hög! Varför?
Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik,

    Du måste sänka underhålls värdet i displayen.
    Antagligen så används inte badet frekvent
    och då producerar badet för mycket desinficering,
    vilket gör att klorhalten blir för hög.
    Mvh Anna
    Anna
  • Det är inte bromvärdet som är högt utan Salthalten. Detta trots att jag har sänkt värdet med att tömma vatten och hälla i motsvarande mängd nytt vatten    Då sjunker salthalten men stiger efter ett tag. Salthalten har inget med brom mängden som jag också mätt, vilket är lågt. Jag jobbar på att få det värdet högre så att det ligger på rekommenderat värde
    Mvh
    Fredrik

  • Det är inte bromhalten som är problemet. Den justerar man från displayen. Jag frågar om varför salthalten stiger även efter att jag har justerat genom att byta ut del av vattnet

    mvh Fredrik

    Fredrik
  • Hej Fredrik,

    Ring till min kollega Janne så hjälper han dig.

    Han har telefon 0325-145347

    Mvh Anna
    Anna