Kan man tömma och stänga ner spabadet på vintern?

Hej,

Vi ska inte vara i vårt stuga på hela vintern. Kan vi tömma vårt spabad Sarek på vatten och stänga av det?
Anette

Kommentarer

  • Hej,
    Spa-badet ska inte tömmas eller stängas av under vintern.
    Det är alltid risk för att rörsystemet fryser eftersom det är svårt att fullständigt dränera ut spa-badets omfattande rörsystem.
    Ha en fin dag.

    Hans
  • Hej, ser att ni inte rekommenderar tömning för vintervila. Men om man nu ändå vill göra det, och minimera sönderfrysningsrisken - Hur går man då tillväga? Finns det en instruktion att följa, eller kan man anlita fackman för att göra det på rätt sätt? Bifogar bilder av typ-plåten och pumprummet.
    Vänliga hälsningar,
    Per-Åke

  • Hej Per-Åke,

    Svenska Bad AB har inte längre något samarbete med Villeroy&Boch som du har bifogat bild på.
    Vänligen kontakta återförsäljare för Villeroy&Boch för information vad som gäller hos dem.

    Ha en fin dag!
    Annelie