Innan man placerar spabadet

Hej! Vi ska få leverans av floden PRO nästa vecka och har schaktat och lagt grus innan vi ska bygga trall. Tanken är att spabadet ska vara lite nedsänkt i trallen. Frågan är om vi kan placera det direkt på gruset eller om man måste ha något mer under spabadet?
Med vänlig hälsning, Maya
Maya

Kommentarer

  • Hej Maya,

    Ska ert utespa stå direkt på marken är det viktigt att underlaget är väl isolerat. Om underlaget är en gräsmatta bör man gräva ut cirka 20 cm, fylla upp med makadam och sedan lägga på markisolering så att det är väl dränerat.
    Vänligen observera att spabadet måste vara tillgängligt för serviceteknikern med 70 cm runt om hela badet.

    Ha en fin dag!
    Annelie