Hur öppnar man serviceluckan på mitt spabad?

Hej,

Vi ska installera vårt spabad Floden i helgen och undrar hur öppnar man serviceluckan till badet?
Tanja

Kommentarer

  • Hej,
    Servicepanelen sitter på samma sida som manöverpanelen och är fäst med listen, som man knäpper loss från en skåra.
    Ha en fin dag.

    Hans
  • Är osäker på vad som är skåran, vågar inte bryta är rädd att skada något
    Lars Torgersson
  • Vet inte var jag ska öppna serviceluckan. Vågar inte bryta listen. Var på listen ska man börja öppnandet, skicka gärna bild.
    Lars Torgersson
  • Hej,

    Listen som du ska ta bort sitter mellan hörnpanelen och sidopanelen. Lossas i nederkant med den medföljande S-kroken.

    Ha en fin dag!
    Annelie
  • Tack! Detta löste sig. Nu är badet installerat och har fungerat sedan i fredags 1 april. Idag när jag tittade till badet var vattnet kallare och temperaturen visades inte i displayen. Fel meddelandet säger: defekttempgivare eller avläsningskrets. Vad skall jag
    Mvh! / Lars
    Lars Torgersson
  • Hej Lars,

    Vänligen gå in på Svenska Bad och gör en serviceanmälan så återkopplar vi till dig så snart som möjligt.
    Annelie
  • Den medföljande S-kroken hittar jag inte. Var brukar den finnas vid leverans ?
    Mattias Lyman
  • Hej,

    Kroken brukar finnas i kartongen som finns i spabadet vid leverans. Man måste inte använda denna för att få bort listen. Det brukar gå bra att få loss listen ändå.

    Ha en fin dag!
    Annelie
  • Jag lyckades inte hitta den men testade med L-formad insexnyckel. Fungerade utmärkt att sätta den nedtill och böja utåt.

    En av de böjda hörnpanelerna sitter 5-10cm upp från botten. Jag har försökt dra ned den med handkraft men det går ej. Gar ni något tips hur man kan få ned den?
    Mattias Lyman
  • Hej Mattias,

    Lossa listerna som sitter vid båda sidorna om hörnpanelen. Lossa skruvarna under listerna några varv och dra ner hörnpanelen till rätt läge. Skruva fast skruvarna igen och sätt på listerna.
    Annelie
  • Tack för svaret
    Mattias Lyman
  • Ha en fin dag!
    Annelie