Hur gör man rent filtren?

Hej,

Jag undrar hur jag enklast gör rent mina filter samt hur ofta bör jag göra rent mina filter?
Bonnie

Kommentarer

  • Hej Bonnie!

    Du bör rengöra dina filter 1-2 gånger i månaden. Vi rekommenderar att patronfilter skruvas ur och spolas rent upprätt mellan lamellerna med varmt vatten med hårt tryck, ej högtryck. Vi rekommenderar att du använder följande produkt för att rengöra dina filter: https://svenskabad.se/produkt/delphin-filtercleaner/ När de skruvas tillbaks ska det göras varsamt. Patronfiltren bör torka över natten för bästa effekt.

    Ha en fin dag!
    Tomas