Energiförbrukning

jag har Vancouver. Då jag sätter spabadet i bortaläge så står det i displayen ”cooling to 23.5°C”. Då det är varmt ute så kommer inte vattentemperaturen ned till 23.5°C. Innebär det att spabadet arbetar förgäves och drar en massa energi?
Kristofer

Kommentarer

  • Hej Kristofer,

    Det finns ingen kylanläggning som sänker temperaturen utan den sjunker till inställda grader. Spabadet drar således ingen energi för att sänka graderna.

    Ha en fin dag!
    Annelie