Denver, energibesparing

Har ett Denver spabad, med tanke på energikrisen vore det smart att minimera energiförbrukningen i badet.
Frågor:
- En gissning är att merparten energiförbrukning är uppvärmning och att merparten av värmen försvinner ut från locket/överdelen av bad?
- Om så vore det smart med ytterligare ett överdrag med exempelvis termofilt för att minimera värmeförluster?

Magnus

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    RISE har testat ett Denver spabad och rapporten kan du läsa här, Rapport Denver
    Vi har inte testat med termofilt men det kan minska värmeförluster då värmen stiger.

    Ha en bra dag!
    Annelie