Tunnelbana går för tidigt.

Hej!
Linje 17 mot åkeshov. Går ständigt 1 min för tidigt i hammarbyhöjden. Detta är extremt irriterande. Ber er ändra avgångstid i appen alt. ber er personal ha koll på klockan. Igår bad jag personalen snällt vänta då min sambo precis kom med barnvagn från hissen. Det handlade alltså om cirka 5-10 sekunder. Fick knappt svar innan dörrarna stängdes rakt framför ögonen på oss. Och tunnelbanan gick alltså då 11.06 trots att sl appen säger 11.07.
Samma problem hände idag. Tunnelbanan skulle gå 10.57 men går 10.56 missade då tunnelbanan och får vänta på nästa aom även den går 11.06 istället för 11.07.

Felicia

Kommentarer

  • Hej! Kan, över ett år efter att tidigare post skrevs, intyga att detta problem kvarstår på avgångar norrut från Hammarbyhöjden. SL borde omedelbart justera sin tidtabell med en minut för att lösa detta.
    Johannes