reseplaneraren
Jag undrar väldigt mycket varför ni låtit era busstidtabeller vara extremt utdaterade, iallafall I hässelby-vällingby området. För tredje gången har jag försökt se när jag kan ta mig in till välliby på en måndag och för tredje gången så har bussen antingen redan åkt för att den varit 5 min för tidig eller så är den 5min för sen. Jag tvivlar starkt på att det faktiskt är bussar som är försenade vid exakt samma tidpunkt på dygnet (bussen ska gå från åkermyntan 17.41 enligt reseplaneraren men jag har alltid precis missat 1 buss när jag är vid hållplatsen 17.37 och nästa buss går 17.46). Skulle uppskattas ordentligt ifall det här skulle kunna fixas så att jag inte hela tiden går vid fel tid (visst jag kan visserligen välja att ta hela planeraren med en nypa salt och gå så jag är Vid hållplatsen 10min innan bussen ska gå istället men då känns reseplaneraren helt meningslös då jag då istället skulle kunna satsa på att pricka en buss vid samma hållplats när det passar mig utan att använda reseplaneraren alls. Så snälla försök att hålla reseplaneraren uppdaterad med de faktiska busstiderna
Hej, nej självklart ska tidtabellen fungera.
Tiderna kommer från SL vilket gör att appen inte kan kontrollera ifall de är korrekta eller ej. Jag gjorde precis en koll med SLs egna reseplanerare på sl.se vilken STHLM Traveling även hämtar information från. Där står det att bussen ska avgå 17.41, jag skickar in det här till SL men skulle rekommendera att du även rapporterar det direkt till SL med via någon av deras kanaler här, http://sl.se/sv/Verktyg/Kontakta-oss/.
Tack för rapporten
Hej, svar från SLs kundtjänst.
"Jag antar att det rör sig om buss 541. Den avgår 17.41 och 17.45 enligt tidtabellen. Såldes är reseplaneraren uppdaterad. Jag bifogar dock problemet om att bussen regelbundet är sen till berörd entreprenör."
Ja, precis det handlar om 541:an
Varför kontrollerar inte Malt med SL:s egna tidtabeller först istället för att onödigtvis störa denna väg?
T
Johan