Flera alternativa hållplatser

Vore trevligt om man kunde ange flera alternativa hållplatser för från och/eller till så att tjänsten föreslår vilken komvination som går fortast. Detta är användbart då det finns flera hålplatser att välja på. Funktionen som SKALL lösa detta dvs där man anger max gånfavstånd verkar sällan fungera i vart fall för mig....

Magnus

Kommentarer

  • Om jag förstår dig rätt är tanken att den ska göra flera parallela sökningar?

    Johan Berg Nilsson
  • Just det. En konkret exempel är att jag har ungefär lika nära till två hållplatser när jag skall åka till eller från jobbet (i mitt fall Scanias Reservdelslager och Chassieporten). I teorin skulle man kunna även kunna ha två eller fler att välja på BÅDE i början och slutet av resan och då blir det förstås FYRA parallella sökningar som skulle behöva göras "bakom kulisserna".
    Den här funktionen är givetvis mest intressant om man kan spara en sådan sökning (den är för jobbig att sätta upp varje gång man behöver den).
    Vore en cool sak då det är något som är unikt för appen som inte finns på SL:s vanliga websida och som BORDE vara ganska enkelt att implementera (om man bortser från GUI aspekten som väll kräver lite tankemöda)...

    Magnus
  • Tack förstår hur du menar nu, precis hur det ska presenteras kan bli lite klurigt.

    Ett alternativ som kanske kan fungera i ditt fall är att istället för att välja att åka till eller från en fast hållplats välja en punkt på kartan. Det finns under "Välj en plats på kartan". Detta brukar ofta (för mig) resultera i ett par alternativa hållplatser och resvägar.

    Johan Berg Nilsson
  • Tack för tipset. Har allti antagit att kartfunktionen var en nödlösning när man inte kan namnet på stationen etc men skall nu prova den. Tack för förslaget.

    Magnus