Felaktig information om Roslagsbanans avgång torsdag 5 maj

Kristi himmelsfärds dag angavs avgångar 00:05, 00:20, 00:35, 00:50 samt 1:05 för tåg från Östra till Roslags Näsby. Kom i god tid för att hinna med 00:50 men ki fick vi.
Taxi hem 389 kr. Vems är ansvaret? SL hänvisar till er.

Pia

Kommentarer

  • Tittar jag på de tider som SL har levererat så visar de dessa avgångar. Jag kan tyvärr inte gå tillbaka och titta på vad SLs reseplanerare visade vid det givna tillfället då de inte tillåter sökningar så långt bak. SL har en resegaranti, appen visar endast information som kommer från SL.

    Johan Berg Nilsson
  • Tiderna stämmer även med vad som finns i deras tidtabell där Kristi himmelsfärd borde ha räknats som "Söndag och helgdag", http://sl.se/ficktid/vinter/v27.pdf och http://sl.se/ficktid/vinter/v28.pdf. Vad jag kan se har ni allt rätt på er sida för att hävda resegaranti gentemot SL.

    Hoppas det hjälper.

    Johan Berg Nilsson
  • OK går tillbaka till SL och hänvisar till deras egen tidtabell. I vår första kontakt ville de inte ta ansvar för information som givits på appen, skickade en bild.
    Tack för hjälpen.
    Pia

  • Det har hänt tidigare att SL har avfärdat användare direkt när man nämnt denna och andra appar, men om man utelämnar att nämna appen så brukar det aldrig vara något problem tyvärr.

    Jag kollade tiderna igen, gällde detta tiderna natten onsdag-torsdag eller natten torsdag-fredag? Tiderna som jag kollade gällde onsdag-torsdag. Om det gäller tiderna för fredagen verkar det som att det är samma tider som för en vardag. Då var den sista avgången för t.ex linje 28 00.35. Kollar jag i appen för den natten ser jag t.ex inte 00.50 avgången.

    Johan Berg Nilsson
  • Sökte på resa 5 maj dvs torsdag kväll som hann bli fredag. Men det var en helgdag så sön och heldags tabellen borde gälla som du sa.
    Ser fortfarande tiderna i min telefon och 00:50 fins med även 1:05.
    Pia

  • Om sökningen gjordes 5:e maj klockan 00.05 visas avgångar för natten mellan onsdag och torsdag med avgångar för den 5:e. Om sökningen görs den 5 maj klockan 23.55 visas avgångar för natten mellan torsdag och fredag med avgångar för den 6:e. Om jag söker den 5:e 23.55 listas inte dessa avgångar. Samma sak gäller på SLs hemsida för t.ex en söndag natt mot måndag.

    Johan Berg Nilsson